با خريد لوازم آشپزخانه بيشتر، بيشتر صرفه جويي كنيد

با خريد لوازم آشپزخانه بيشتر، بيشتر صرفه جويي كنيد

 

با خريد لوازم آشپزخانه بيشتر، بيشتر صرفه جويي كنيد

در طول پاييز، زماني كه هوا نسيم است، مطمئناً مي خواهيد يخچال و فريزر  و اب سردكن شما نيز همين كار را انجام دهند! وقتي هواي بيرون وحشتناك است، مي‌خواهيد مواد تازه براي سوپ‌هاي گرم، پاي ميوه‌ها و كاسرول‌هاي خوش‌مزه آماده كنيد.

 

اگر آشپزخانه شما جايي نيست كه مي‌خواهيد نوشيدني‌هاي سرد يا تنقلات را براي جمع كردن بچه‌هايي كه بيرون از خانه بازي مي‌كنند يا گروه تشنه بزرگ‌سالاني كه دور منقل آويزان هستند، ذخيره كنيد، يك يخچال گاراژي، يخچال جمع‌وجور يا مركز نوشيدني همه را سرحال نگه مي‌دارد. خارج از آشپزخانه شما و براي زماني كه آشپزخانه شما جايي است كه ترجيح مي دهيد همه چيز را در آن نگهداري كنيد، به دنبال  لوازم اشپزخانه كالا پايا  kalapaya.com قابل اعتماد با بيشترين ميزان ذخيره سازي در بازار، قفسه بندي قابل تنظيم، محفظه هايي به اندازه بشقاب، و كشوهاي ترد با كنترل رطوبت اختياري باشيد.

 

و براي غذاهايي كه بايد در داخل آن آماده كنيد، وسايل آشپزي جديد كالاپايا مانند طيف همه كاره، يك اجاق گاز با كنترل هاي آسان براي استفاده، يا يك اجاق ديواري با كنترل دقيق حرارت، اشتياق شما را براي عرق ريختن در آشپزخانه دوباره شعله ور مي كند. به افراد خاص زندگيت غذا بده

 

يك حقيقت كثيف در زندگي اين است كه يك وعده غذايي خوب هميشه با ظروف كثيف همراه است. ماشين ظرفشويي جديد ويرپول تميز كردن را به آساني پاي انجام مي دهد (اما آن را پاي سيب درست كنيد). رويداد قدرداني از مشتري ما تنها چيزي است كه براي تجهيز خانه خود با بهترين لوازم آشپزخانه  كالا پايا نياز داريد.

 

منتظر چي هستي؟ اين تخفيف هاي باورنكردني لوازم خانگي كالاپايا را از دست ندهيد!

 

 

رنگ ترموود

رنگ ترموود يكي از رنگ‌هاي مصرفي در رنگ آميزي چوب‌هاي ترمو وود است. چوب‌ها انواع مختلف و متنوعي دارد كه انتخاب آن‌ها به مواد مختلفي چون موارد استفاده از چوب، سليقه، توان مالي و غيره بستگي دارد. چوب‌ها را بر اساس رنگ، نوع، جنس و … مي‌توان به دسته‌هاي مختلف تقسيم كرد. چوب‌ها از درخت‌هاي متعددي چون درخت افرا، درخت بلوط، درخت سرخدار، درخت كاج، درخت صنوبر و غيره توليد مي‌شوند. چوب ترموود يكي از چوب‌هاي بسيار محبوب و با كيفيت مي‌باشد كه سطح آن را با استفاده از رنگ مخصوص به نام رنگ ترموود بايد رنگ‌آميزي كرد. در اينجا قصد داريم به معرفي چوب ترمووود و رنگ ترموود بپردازيم و همچنين انواع آن و نحوه رنگ‌آميزي را بيان كنيم.

رنگ ترموود و انواع آن:

رنگ ترموود نوعي از رنگ‌هاي مصرفي جهت رنگ آميزي چوب هاي ترمو وود به حساب مي‌آيد كه مزيت‌ها و ويژگي‌هاي بسيار زيادي دارد. اين رنگ داراي ?? نوع طيف رنگي است. از مزيت‌هاي ديگر اين نوع رنگ مي‌توان به افزايش زيبايي و جذابيت ظاهري چوب‌هاي ترمو وود اشاره كرد.

رنگ ترموود از چوب‌ها در برابر عوامل محيطي، تغييرات آب و هوايي، اشعه‌اي مضر خورشيد مانند اشعه يو وي، موجودات موذي و غيره به خوبي مراقبت مي‌كند. رنگ ترموود انواع مختلف و متنوعي دارد كه تفاوت‌هايي با هم دارند. در واقع يكي از تفاوت‌هاي آن‌ها، طيف رنگي و تناژ آن مي‌باشد. از ديگر تفاوت آن‌ها مي‌توان به ساختار و يا فرمولاسيون آن‌ها اشاره كرد. اين رنگ در دو نوع تشكيل شده است كه يكي از آن ها رنگ هاي ترموود بر پايه روغن و ديگري رنگ هاي ترموود بر پايه آب خواهد بود.

رنگ آميزي ترموود

رنگ آميزي ترموود

رنگ ترموود پايه آب:

همان‌طور‌كه مشخص است ساختار و يا فرمولاسيون اين نوع رنگ بر پايه و اساس آب بوده و هنگام استفاده به بافت چوب نفوذ مي‌كند. با آغشته كردن سطح چوب به اين نوع رنگ، رنگ مصرفي حدود دو الي سه ميلي متر به بافت چوب جذب مي‌شوند، در نتيجه هيچ گونه لايه‌اي روي سطح چوب ايجاد نخواهند كرد. از مزيت‌هاي اين نوع رنگ مي‌توان به عدم پوسته پوسته شدن رنگ بر اثر تابش نور خورشيد، برخورد آب با آن و غيره اشاره كرد. اين نوع رنگ را براي چوب‌هاي مي‌توان استفاده كرد كه قرار است در اجراي نماي داخلي و بيروني ساختمان، سازه‌هاي چوبي، اشيا دكوري و تزييني و … مورد استفاده قرار گيرند.

رنگ ترموود پايه روغن:

در ساختار و يا فرمولاسيون اين نوع رنگ از روغن مخصوص چوب جهت رنگ آميزي چوب‌ها استفاده شده است. در فرمولاسيون آن‌ها اغلب از ماده رنگي استفاده نمي‌شود و به صورت بي‌رنگ مي‌باشند. عملكرد رنگ ترموود توليد شده بر اساس روغن به گونه‌اي است كه تنها باعث براق شدن و جلا دادن به چوب مي‌شود و جلوه‌اي زيبا به چوب مي‌دهد. طرح چوب ترمو وود مورد نظر را نمي‌پوشاند. اين نوع رنگ در برابر اشعه يو وي نور خورشيد و ساير خطرات محيطي از چوب محافظت مي‌كند.

نحوه رنگ آميزي ترموود:

رنگ آميزي چوب ترمو با استفاده از رنگ ترموود طي چهار مرحله انجام مي‌شود كه بعد از انجام هر مرحله بايد به چوب ها ?? ساعت فرصت داد، سپس براي انجام مرحله بعد اقدام كرد. اجراي رنگ ترموود شامل مراحل غوطه ور كردن، رنگ آميزي، اسپري كردن مي‌باشد.

رنگ ترمو وود

رنگ ترمو وود

مراحل رنگ آميزي چوب ترمووود:

  1. اولين مرحله در رنگ آميزي چوب هاي ترموود با استفاده از رنگ ترموود، غوطه‌ور كردن چوب در حوضچه مي‌باشد. در ابتدا بايد چوب‌ها را در حوضچه‌اي كه از BASE پر شده است را قرار داد و آن‌ها را به مايع BASE غوطه‌ور كرد. بعد از غوطه‌ور كردن چوب‌هاي مورد نظر اجازه دهيد تا چوب‌ها به مدت ?? ساعت به خوبي خشك شوند.
  2. در مرحله بعد بايد با استفاده از ماده رنگي مورد نظر و با توجه به طيف رنگي مشخص شده توسط مشتري براي رنگ كردن سطح چوب اقدام مي‌شود. براي انجام اين كار رنگ را آماده كرده و با استفاده قلمو آغشته به اين رنگ سطح چوب تحت تاثير قرار داده مي‌شود. بعد از اين كه به تمام قسمت‌هاي چوب يك دست رنگ خورده شد به آن ?? ساعت فرصت داده مي‌شود تا خشك شود.
  3. در مرحله بعد بايد مرحله دوم را مجدد تكرار كرد. توجه به اين نكته ضروي است كه رنگ اول كاملا خشك شده باشد و قسمت‌هايي از آن رنگ شره نكرده باشد. بعد از اجراي رنگ در مرحله سوم اجازه دهيد تا چوب خشك شود.
  4. حال نوبت به استفاده از ماده TOP COAT مي‌رسد. در اين مرحله بايد ماده TOP COAT را روي چوب اسپري كنيد. بعد از اسپري TOP COAT روي چوب اجازه دهيد چوب كاملا خشك شود و سپس آن را بسته بندي كرده و به بازار عرضه كرد.

 

چرا سماور زغالي برنجي خريداري نماييم؟

چرا سماور زغالي برنجي خريداري نماييم؟

امروزه سماورهاي مختلفي در بازار موجود است. از همه اين سماورها براي تهيه چاي استفاده مي شود. اما وجود سماور ذغالي در خانه ايراني مي تواند خاطرات خاطرات قديمي را زنده كند. در بين مدلهاي مختلف ساخته شده ، مدل برنجي آن به دليل خاصيت درماني آن به دليل فلز برنجي مي تواند براي انسان مفيد باشد. براي همه ما طعم چاي زغال يادآور دوران كودكي است. خوشبختانه امروز ، با توليد سماورهاي ذغالي ، خاطرات دوران كودكي ما بار ديگر تجديد شد. در واقع اين سماورها يكي از نوستالژي هاي دوران كودكي ما هستند. لذت خوردن چاي سماور با ذغال هميشه در چاي ديگري نيست. فروشندگان سماور زغالي مانند فروشگاه برنز نوين در ساخت سماور زغالي برنجي از طرح ها و مدل هاي متفاوتي استفاده مي كنند كه باعث شده سليقه همه مشتريان مورد توجه قرار گيرد و هر فرد با توجه به دكوراسيون منزل و سليقه شخصي محصول مورد نظر خود را خريداري كند. سماور زغالي برنجي علاوه بر زيبايي، خواص بي شماري نيز دارد كه در ادامه به بيان آن مي پردازيم.

 

c2_xekq.jpg

 

يكي از مهمترين و برترين ويژگي هاي سماور زغالي استفاده از آلياژ برنج در ساخت آن است كه خواص و كارايي اين سماور را دوچندان كرده است كه مزاياي قطعي زيادي براي جوشاندن آب در سماور ذغال برنجي دارد. برخي از خواص اين سماورهاي زغالي به دليل استفاده از آلياژ برنج در توليد آن عبارتند از:
دارا بودن خواص ضد ميكروبي
از بين بردن بيماريهاي پوستي و گوارشي
خواص ضد باكتريايي
بهبود عملكرد مغز و بسياري موارد ديگر را مي توان ذكر كرد كه خواص مفيد اين سماور را نشان مي دهد.

همانطور كه از نامش پيداست ، سماور زغالي از سوخت زغال براي گرم و جوشاندن آب استفاده مي كند و با گرم كردن آب و ايجاد بخار آب ، اين دستگاه روند تهيه چاي ايراني را ادامه مي دهد. اين وسيله تاريخي كه چند صد سال قدمت دارد ، زماني در دست صنعتگران روسي بود و آنها با استفاده از هنر و انديشه ايراني شرايط ساخت سماور با چاي را فراهم كردند. در دوران رياست اميركبير ، در پي تلاش صنعتگران ايراني ، نماد معروفي را مي بينيم كه امروزه در موزه ها و حتي در كافه هاي قديمي و تاريخي و البته در نقاشي هاي هنرمندان باستاني وجود دارد و روند توليد خود را براي تهيه چاي ايراني آغاز مي كند. به اين محصول در ايران باستان توسط صنعتگران ايراني براي مصرف داخلي يا غير خانگي در اندازه هاي مختلف توليد شده است ، به همين دليل سماور ايراني جاي خود را در خانه هاي مردم ايران پيدا كرده است. اما شرايط توليد سماورهاي ذغالي با گذشت زمان تغيير كرده و گسترش علم ، عليرغم وجود برق و گاز ، در دهه هاي اخير تغيير كرده است ، زيرا شاهد توليد سماورهاي برقي و گازي در بازار ايران و در خانه اگرچه اين تغييرات منجر به تغييراتي در ماهيت اين دستگاه شده است ، اما هرگز نمي تواند به موقعيت تاريخي سماور زغالي ، سماور تزئيني و سماور برنجي به عنوان يكي از موارد بي چون و چرا نوستالژي تاريخ باستان ايران آسيب برساند.

درست است كه امروزه سماورها با اشكال و ويژگي هاي متفاوت از سماورهاي سنتي و تاريخي در توليدات مختلف ساخته مي شوند، اما همچنان شاهد استفاده از سماورهاي قديمي با شكل و شمايل يكسان هستيم كه لذت نوشيدن چاي هاي اصيل ايراني را به ما مي دهد. به گفته فروشگاه برنز نوين، سماور ذغالي فراموش نشده است ، اما علاوه بر استفاده تزئيني ، همچنان در مراسم خاص و روزهاي خاصي مانند شب يلدا و تحويل سال نو ،در سفره هاي ايراني استفاده و باعث آراستگي مي شود. به طور كلي ، بدنه و سماور ذغالي از مواد مختلفي مانند فلز برنج يا مس ساخته شده است. اما امروزه مي بينيم كه سماورهاي مصرفي نيز در كارخانه ها از فولاد ساخته مي شوند ، اما مطمئناً زيبايي سماورهاي قديمي و سنتي را نمي توان با سماورهاي امروزي مقايسه نمود.
اصطلاح سماور زغالي به نوع سماور استفاده شده اشاره دارد. اكنون مي توان آن را از فلز برنج يا حتي فولاد ساخت ، اما البته ، سماورهاي زغالي برنجي ، اگرچه از نظر ظاهري نوستالژيك هستند ، اما با كرامت بي نظيري نيز همراه هستند ، كه در هيچ يك از نمونه هاي همتا حتي يك سماور از زغال و همچنين از نظر سلامتي ، خواص برنج و روي مي تواند براي سلامت انسان بسيار مفيد باشد. با اين حال ، اگر قصد داريد از سماور زغالي براي استفاده از آن به عنوان درست كردن چاي استفاده كنيد ، پيشنهاد ما اين است كه مناسب ترين سماور زغالي برنجي را از فروشگاه هاي معتبر تهيه نماييد. شما مي توانيد محصول مورد نظر خود را از ديجي كالا و يا فروشگاه برنز نوين تهيه نماييد. برخي از محصولات فروشگاه برنز نوين در سايت ديجي كالا نيز موجود مي باشد. مزيت هاي خريد از فروشگاه برنز نوين بسيار است و به چند نمونه از آنها اشاره مي نماييم. ضمانت اصالت كالا، ارسال فوري و رايگان به سراسر كشور، ضمانت سلامت ارسال، بالاترين كيفيت و مناسب ترين قيمت و امكان خريد حضوري از ويژگي هاي مهم فروشگاه برنز نوين مي باشد. براي برقراري ارتباط با فروشگاه برنز نوين فقط كافي است با شماره تلفن 09026210810 تماس حاصل فرماييد و يا به سايت اينترنتي فروشگاه برنز نوين به نشاني https://bronzenovin.com مراجعه فرماييد.

 

دو مدل از بهترين ماسكهايي كه مي توانيد براي كرونا استفاده كنيد

دو مدل از بهترين ماسكهايي كه مي توانيد براي كرونا استفاده كنيد

 

انتخاب يك ماسك خوب و استاندارد با افزايش تنوع ماسك ها گاها سخت مي شود. ماسك مهم ترين كالاي حفاظتي در برابر ويروس كويد نوزده است و بايد در انتخاب آن دقت زيادي داشته باشيم. يك ماسك بدون استاندارد و بدون لايه هاي اساسي نمي تواند از سلامتي شما در برابر اين ويروس محافظت كند. ويروسي كه تا امروز افراد بسياري را در شهرها و كشورهاي مختلف قرباني كرده است. ويروسي كه زن و مرد و پير و جوان نمي شناسد. ويروسي كه حتي كودكان زيادي را نيز تا به حال مبتلا كرده است. رعايت موارد يادداشته كه تحت عنوان پروتكل هاي بهداشتي مراقبت از كرونا ياد مي شود مهم ترين كاري است كه در اين روزها مي توانيم انجام دهيم. پروتكل هايي كه مهم ترينشان نيز استفاده از يك ماسك تنفسي پزشكي استاندارد است.

تا قبل از اين كه كرونايي به اين شدت وجود داشته باشد ماسك هاي ابزار ايمني در محيط هاي پزشكي بودند. كالايي كه با فيلتر كردن جريان تنفسي از انتقال باكتري هاي دهاني و تنفسي و گاها شيوع و انتقال بيماري هايي كه راه انتقال آن ها دهان و راه تنفسي بوده است پيش گيري مي كرده اند. يكي از مهم تارين ماسك هايي كه پزشكان هميشه براي حفاظت از خودشان در شرايط بيمارستان و محيط هاي آلوده اي كه كار مي كرده اند استفاده مي كردند ماسك سه لايه بوده است. ماسكي كه همه ديده ايم و اين روزها نيز با شيوع كرونا استفاده از آن بيشتر شده است.

ماسكهاي تنفسي پزشكي سه لايه يكي از مهم ترين و متداول ترين ماسكهايي هستند كه در هنگام كارهاي پزشكي مثل معاينات پزشكي و اتاق هاي جراحي استفاده مي شوند. اين ماسكها به عنوان ماسكهاي استاندارد و متداول پزشكي در همه كشورهاي دنيا مورد استفاده قرار مي گيرند. اين ماسكها شامل دو لايه از جنس اسپان باند و يك لايه ديگر از جنس ملت بلون هستند. اين سه لايه در اندازه هفده و نيم در نه و نيم برش مي خورد و اين سه لايه روي هم قرار داده مي شوند. ترتيب لايه ها به اين صورت است: اسپان باند و سپس ملت بلون و سپس اسپان باند. يعني دو لايه اسپان باند در رو و يك لايه ملت بلون در وسط اين دو لايه قرار داده مي شود. لايه هايي رويي يعني اسپان باند ها بسيار نرم و ضدحساسيت و با لطافت بالا هستند. در ماسكهاي حرفه اي و صاحب نام استاندارد از اسپان باند هاي لطيف و آنتي باكتريال استفاده مي شود. لايه وسطي يا همان ملت بلون كه مهم ترين لايه ماسك است از انتقال ميكروارگانيسم ها از هر طرف ماسك به طرف ديگر جلوگيري مي كند. اين لايه بدون بافت است و از نظر شكل و ساختار با دو لايه ديگر متفاوت است. اين لايه است كه به ماسك اجازه مي دهد تنفسي ايمن را به وجود بياورد. اين لايه به طور معمول بين هفده تا سي گرم دارد و هرچه ضخامت بيشتري داشته باشد قدرت بالاتري را در زمينه فيلتر كنندگي به وجود مي آورد.

ماسكهاي تنفسي پزشكي (همه آن ها) داراي قطعه اي به نام فيكسر بيني هستند كه در بالا و در وسط ماسك قرار داده مي شود. اين قسمت يك قطعه پلاستيك يا فلز نرم و انعطاف پذير است و پس از قرار دادن ماسك بر روي صورت به كمك حالت دادن آن مي توان بالاي ماسك را فيكس كرد و از ورود و خروج هواي فيلتر نشده از بالاي ماسك جلوگيري كرد. اين قطعه بايد در بين لايه ها باشد و در ماسكهاي استاندارد در حين ساخت ماسك در بين لايه ها قرار مي گيرد.

ماسك سه بعدي كه نام علمي تر آن نيز فست مي باشد از ديگر ماسك هاي قوي پزشكي است كه فيلتراسيوني بسيار بالاتر از ماسكهايي كه ابتدا معرفي كرده ايم دارد. اين ماسك ها در شرايط خطرناك ميكروبي و ويروسي كاربرد بالاتري دارند. در اين ماسكها نيز مانند ماسكهاي معرفي شده پيشين از لايه هاي اسپان باند و ملت بلون استفاده مي شود اما تفاوت اساسي در اين ماسكها افزايش لايه هاي مياني يا همان ملت بلون است. با افزايش اين لايه در وسط ماسك خاصيت فيلتر كنندگي اين ماسكها بسيار فراتر رفته است و قدرت آن ها در فيلتر كنندگي بيشتر شده است. اين ماسك ها در انواع مختلف سه لايه و چهار لايه و پنج لايه و حتي شش لايه به بازار عرضه مي شوند كه مهم ترين نوع آنها نيز پنج لايه شان است. در اين مدل تعداد لايه هاي ملت بلون سه عدد است. سه عدد از لايه ملت بلوني در وسط و دو لايه اسپان باند در رو و زير قرار داده مي شود. اين لايه ها برش هايي داده مي شوند تا پس از پرس شدن و باز شدن بر روي صورت به شكل برجسته يا همان سه بعدي روي صورت قرار گيرند. قرار گيري اين ماسكها به صورت سه بعدي به دو منظور در اين كالا تعبيه شده است. يكي اين كه چون تعداد لايه ها بالاتر است بايد تدبيري انديشيده مي شد كه تنفس به راحتي انجام شود و حالت سنگيني در نفس كشيدن و كاهش جريان اكسيژن به وجود نيايد. ديگر اين كه بايد كاري انجام مي شد كه تحمل اين ماسك كه لايه هاي زيادي هم دارد بر روي صورت راحت باشد. قرار گيري اين كالا به شكل برجسته يا سه بعدي باعث مي شود كه با آن راحت باشيد و بتوانيد از آن در چند ساعت متمادي و پشت سر هم استفاده كنيد.

هر دو ماسك ياد شده اي كه لايه ها و ساختارشان را مورد بررسي قرار داديم جزو ماسكهاي تنفسي پزشكي هستند كه باعث فيلتراسيون ميكروارگانيسم ها مي شود. هر دو مي توانند باعث كاهش خطر ابتلا به بيماري هايي شوند كه راه سرايت آن ها جريان تنفس و نفس كشيدن است. يعني هر دو را مي توان براي كاهش خطر ابتلا به ويروس هايي چون آنفولانزا و كرونا نيز استفاده كرد. طبيعتا ماسك هاي چند لايه فست يا همان سه بعدي ها فيلتراسيون بيشتري را ايجاد مي كنند و براي شرايط كرونايي و در حين رفت و آمد در محيط هايي كه جمعيت بيشتري نيز در آن ها وجود دارد انتخاب بهتري هستند.